یکی از توطئه های دشمن ورود اسلحه به داخل کشور است / امنیت مردم خط قرمز پلیس

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا, سردار عباسعلی محمدیان رییس پلیس استان البرز پیش از ظهر امروز در یک نشست صمیمانه با اصحاب رسانه  به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بابیان اینکه امروز مردم بیش از گذشته تشنه اخبار و اطلاعات هستند گفت:صحت اطلاع رسانی و سرعت در اطلاع رسانی یکی از شاخص های مهم  در اخبار تلقی میشود که همین امر باعث غرابت بین خبرنگاران در رسانه های مختلف شده است.

وی با اظهار اینکه امروزه صحت اطلاع رسانی پلیس بیش از گذشته به چشم می خورد گفت : با این حال برخی اخبار بنابه مصلحت اندیشی که در نظر گرفته شده است ممکن است دیرتر اطلاع رسانی شود.

محمدیان درادامه نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگار ان درباره افزایش درگیری با استفاده از سلاح گفت: یکی از سیاست های دشمن ورود سلاح به داخل کشور است دشمن با این هدف که اگر فقط یک بار درسال اسلحه توسط مردم به بکارگرفته شود به همین نیز اکتفا می کند .

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه تخت امسال 68درصد کشف سلاح قاچاق نسبت به سال گذشته بیشتر شده است گفت : همین میزان در سال گذشته نیز نسبت به سال 99 نیزرشد 55رصدی را نشان می دهد.

محمدیان با توصیه براینکه طبق قانون  حمل ,نگهداری و استفاده از سلاح جرم است گفت:مردم باید به قانون توجه کنند اگر چه دشمن با توطئه های مختلف درصدد ورود سلاح قاچاق سلاح به داخل کشور است.

رییس پلیس البرز همچنین درباره افزایش درگیری های اراذل و اوباش هم گفت: از 4 سال پیش تاکنون وقوع درگیری ها کاهش یافته است ذاکر الان بیشتر درگیری را می شنویم بیشتر به خاطرگسترش اطلاع رسانی است.

وی همچنین درباره احساس امنیت کشورمان دربین 620کشوری که به اینترپل گزارش میدهند کشور ما بیشترین رتبه را در تامین احساس امنیت داشته است.دوربین رتبه های اول  درجهان قرار دارد.

توقیف خودروهایی که باعث سلب آسایش مردم می شوند

محمدیان در ادامه نشست به توقیف خودرو های متخلف که درساعت شبانه با دور دور کردن و مسابقه  با هم با عث سلب اسایش مردم می شوند اشاره کرده گفت طبق دستور دادستان البرز این خودرو ها به مدت دو ماه توقیف شده به پارکینگ منتقل می شوند .

وی گفت : طی 72 ساعت 22 راننده متخلف دردسر سطح معابر به خاطر کورس شناسایی شده و خودرو های آنها توقیف شده است. محمدیان یادآوری کرد این دسته از رانندگان بیشتر رانندها ی سایر شهر های مجاور هستند تنها با شرط بندی کورس های شبانه را در خیابانهای خلوت کرج برگزار میکنند که همین امر نه تنها جان خودشان بلکه رامتین سایر شهروندان را به خطر انداخته باعث مزاحمت مردم می شوند.

هفتم تیرماه سال جاری در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری مسلحانه در یک واحد صنفی تعویض روغنی در منطقه اوقافی های کرج که منجر به فوت یک نفر شد بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل و برابر اعلام حاضران مشخص شد یکی از شهروندان هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و ضاربان بلافاصله از محل متواری شده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی پلیس بلافاصله 2 نفر از عوامل درگیری دستگیر شدند که پلیس توانست پنج نفر دیگر از اعضای این درگیری را شناسایی و دستگیر کند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس محسوب می شود و ما به هیچ وجه این حرکات را تاب نمی آوریم گفت: پلیس برابر قانون با افرادی که دست به این چنین اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه ای می زنند به شدت برخورد خواهد کرد.

در پایان این نشست سردار محمدیان با اهدای لوح تقدیر از زحمات خبرنگاران حوزه پلیس استان البرز تقدیر و قدردانی کردند.

کدخبر: 814132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟