مراقب کلاهبرداران سبدگردان ارزهای دیجیتال باشید

به گزارش رکنا، سرهنگ احسان آنقی اظهار کرد: حضور گسترده افراد بزهکار در فضای مجازی که با بهانه‌ی ارائه سودهای قطعی و سبد گردانی ارزهای دیجیتال قصد فریب کاربران فضای مجازی را دارند به چالشی خطرناک برای افراد ناآگاه تبدیل شده است.

وی افزود: گردانندگان صفحات اینستاگرامی با درج تصاویر فریبنده و انتشار پست‌هایی در حوزه ارزهای دیجیتال سعی بر آن دارند که خود را افراد خبره و سبد گردان حرفه‌ای معرفی کنند و با جلب اعتماد افراد کیف پول دیجیتال یا وجوه نقد آنان را در اختیار بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به ترفند کلاهبرداران در ارسال پیام‌های لاتین برای کاربران عنوان کرد: گاهی مشاهده شده است که افراد کلاهبردار برای جلب اطمینان اقدام به ارسال پیام‌هایی به زبان انگلیسی می‌کنند و با این ترفند قصد دارند خود را ساکن خارج از کشور و آگاه از بزنگاه‌های ارزهای دیجیتال معرفی کنند.

سرهنگ آنقی تأکید کرد: همیشه با بررسی نکاتی از قبیل افراد دنبال کننده صفحه اینستاگرامی، کامنت های درج شده در زیر پست‌های تبلیغاتی و نگاهی اجمالی بر سوابق فرد می‌توان به جعلی بودن ادعای فرد پی برد و از دام مجرمان سایبری گریخت.

کدخبر: 808526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟