درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی/ بیش از ۱.۵ تن تریاک کشف شد

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار احمد طاهری اظهار داشت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر باندهای مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در مناطقی ازشمال و جنوب استان که قصد انتقال محموله‌های سنگین مواد مخدر به عمق کشور را داشتند به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی انهدام این باندها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، سراوان، ایرانشهر، هیرمند و هامون شناسایی شد و پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان‌ها به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.

تیراندازی پلیس  به قاچاقچیان مسلح

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با دو دستگاه وانت تویوتا و چهار دستگاه خودرو پژو 405 در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند و ماموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی، مقابله به مثل کردند.

سردار طاهری بیان داشت: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق 10 سوداگر مرگ دستگیر شدند. در پاکسازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع 1 تن و 680 کیلو گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، با اشاره به عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده خانمانسوز قاچاق مواد افیونی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

کدخبر: 806625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟