دادستان البرز: سارقان به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد

به گزارش رکنا، "حسن مددی" در نمایشگاه کشفیات پلیس آگاهی که صبح امروز به نمایش گذاشته بود، گفت: در اجرای برنامه های ابلاغی ریاست قوه قضائیه، علاوه بر قرارگاه پیشگیری به پرونده های خاص ابتدا قرارگاهی با عنوان قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در این  استان تشکیل شد که پیگیری ۲ اولویت پیشگیری با تاکید بر ارتقاء امنیت اجتماعی و برنامه ریزی برای اجرای طرح های متعدد برای منع وقوع جرائمی از قبیل سرقت های متعدد شود را در مد نظر قرار دارد.

مددی اظهار داشت: در مرحله دوم اجرای طرح های متعدد برای مقابله با سرقت و سارقان  حرفه ای که این برنامه هم اولویت کاری هست  با دستگاه های مربوطه هم تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه این سارقان به اشد مجازات قانونی محکوم خواهند شد، تصریح کرد: تمام نهادهای ارفاقی را این دسته از  سارقان محدود خواهیم کرد .

این مقام قضائی افزود: دادگستری و دادستانی مرکز استان البرز با تمام نیرو و توان خود تلاش خواهد کرد که امسال با اجرای برنامه های متعدد سطح امنیت را در استان ارتقا بخشد.

ارتقای سطح امنیت اجتماعی با  اجرای برنامه های متعدد

وی خاطرنشان کرد:  طی 2 سال گذشته هم طرح های متعددی که با همت قوه قضاییه  در نیروی انتظامی برگزار شد و همکاری بسیاری موثری که فرماندهی نیرو و نیروهای مختلف در بخش های اداره آگاهی و کلانتری داشتند و توفیقات بسیار خوبی در استان حاصل شد  و سطح ارتکاب این جرائم نسبت به استان های دیگر کاهش و وضعیت امنیت  بیشتر شد.

دادستان البرز یادآورشد:  تلاش می‌کنیم که امسال با  اجرای برنامه های متعددی  سطح امنیت اجتماعی را دراین  استان ارتقاء دهیم  و آمادگی همکاری بیشتر  را با  نیروی انتظامی و بخش های مختلف، استفاده از نیروی بسیج در حوزه هایی که در محلات هستند خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه های پیشگیرانه را اجرا کنیم.

وی بیان داشت: یکی بحث ارتقاء امنیت محله محور است با حضور نیروهای بسیجی و همچنین استفاده از نیروهای معتمدین محل با محوریت مساجد به خصوص در روستاها و در محلات شهر ها هم با کمک قرارگاه اجتماعی استانداری پیگیر هستیم .

مددی اظهار داشت: در مرحله دوم به دنبال ساماندهی معتادان متجاهر هستیم  چرا که  معتقدیم ریشه بسیاری از جراءم مربوط به سرقت های خرد و مهم، بحث اعتیاد به مواد مخدر است، این موضوع در استان در حال پیگیری است .

دادستان البرز خاطرنشان کرد:  این ظرفیت باید در تمام شهرستان های استان البرز  اجرا شود و  معتادان را جمع آوری کرده و درمان کنیم و در چرخه اشتغال وارد کرده تا  ارتکاب جرم را از از بین ببریم.

کدخبر: 800539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟