عتیقه فروشان کلاهبردار در شیراز به دام پلیس افتادند

به گزارش رکنا، سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس روز دوشنبه در این باره گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی خود را گل محمد افغانی معرفی و با آنها تماس و بیان داشته مقداری مجسمه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی در زمان حفر چاه در یکی از استان‌های همجوار پیدا کرده و حاضر به فروش آن در قبال دریافت دلار یا سکه می‌باشد که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا برای پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری پرونده‌ای با همین موضوع تشکیل و با توجه به حساسیت قضیه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمین را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به یک فقره کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد از فردی در شهر شیراز اعتراف و اظهار داشتند مبلغ ۱۴ هزار و ۷۰۰ دلار از وی دریافت کرده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه با انجام تحقیقات پلیسی فرد مالباخته به هویت معلوم  شناسایی و پرونده قضائی تشکیل شد، گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ارسال پیامک یا تماس تلفنی افراد ناشناس مبنی بر پیدا کردن عتیقه جات و سکه‌های قدیمی، طلا در کوزه های گلی دفن شده در خاک و.... یکی از شگردهای کلاهبرداران است که بعضی از شهروندان به دلیل طمع و زیاده خواهی در دام اینگونه افراد قرار می گیرند؛ لذا لازم است نسبت به اینگونه موارد هوشیاری بیشتری داشته باشید.

کدخبر: 791725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟