انهدام 55 باند سارقان حرفه ای در سمنان

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا بینقی روز شنبه ابراز داشت: اعضای باند سارقان دستگیر شده در استان سمنان غیر بومی بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان افزود: سال ۱۴۰۰  حدود پنج درصد دستگیرشدگان در حوزه‌های مختلف مانند معتادان ، قاچاقچیان و مفاسد اجتماعی زن‌ و بقیه مرد بوند.

بینقی تصریح کرد: سه‌هزار و ۲۰  سارق سال گذشته با کار تخصصی، اطلاعاتی و با تلاش‌شبانه‌روزی و هوشیاری پلیس به منظور تامین امنیت جامعه در استان دستگیر شدند.

ارتقای امنیت جامعه

وی یادآور شد: پلیس با تمام توان به دنبال ارتقای امنیت جامعه است، اما در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت ضرورت دارد آحاد جامعه هوشیار باشند و با رعایت نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی به پلیس کمک کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تاکید کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از وسایل نقیله و اموال خود مراقبت کنند تا سارقان امکان دست‌درازی نداشته باشند و همچنین به پلیس در تامین امنیت جامعه کمک کنند.

بینقی یادآور شد: افزایش ضریب امنیتی درهای ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل، پارک خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ، اطمینان از قفل بودن درهای خودرو و موتور سیکلت و نگهداری اشیا گرانبها در صندوق امانات بانک از جمله اقدام‌های مهم در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت‌ احساس امنیت در جامعه را نشانه می‌گیرد و لازمه مقابله با این جرم جدی گرفتن توصیه‌های پلیس و رعایت نکات امنیتی است.

مجموع پرونده‌های تشکیل شده مربوط به سرقت در استان سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ درصدی و کشف پرونده‌های مربوط به سرقت نیز افزایش یک درصدی داشت.

کدخبر: 780133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟