نجات ۶ نفر از مجازات حتمی قصاص در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا گفت:  سیستان و بلوچستان استانی با قابلیت‌های صلح و سازش بسیار فراوان است و نقش بزرگان معتمدان ریش سفیدان در صلح و سازش اختلافات طایفه‌ای در این استان بر کسی پوشیده نیست.

او به سازش پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای در استان در دوماه ابتدای سال اشاره کرد و گفت: با تلاش بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان و اعضای ستاد ملی صبر ۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان از مجازات حتمی قصاص رهایی یافتند. او گفت: ۴ نفر از این افراد در ماه مبارک رمضان و در پاسخ به پویش به حرمت علی ع می‌بخشم از مجازات قصاص رهایی یافته اند و دو نفر دیگر نیز در فاصله کوتاه بعد ماه مبارک تا کنون اخذ رضایت شده است.

مصطفوی نیا  گفت: این ۶ نفر با همت بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در شهرستان‌های زاهدان شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف، دشتیاری شعبه ۲، ایرانشهر شعبه یک و ۲ شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان زندان شهرستان سراوان و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان چابهار به سازش ختم شده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه از تلاش اعضای شورای حل اختلاف دشتیاری در سازش پرونده مالی ۵۶۰ میلیون تومانی قدردانی کرد و گفت: اختلاف طایفه‌ای که ممکن بود عواقب بسیار سنگینی به دنبال داشته باشد با تلاش بزرگان و ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۲ نگور اختلاف مالی به مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان به سازش ختم شد.

او  همچنین به سازش ۷۰۵ فقره پرونده از ابتدای امسال تا کنون در شعب شورا‌های حل اختلاف استان اشاره کرد و گفت: پرونده‌های زیادی در شورای حل اختلاف در بدو ورود به سازش ختم می‌شوند که این مهم نشان از تلاش و اشراف خوب اعضای شوری حل اختلاف نسبت به مسائل استان دارد.

این مسؤول به تشکیل کارگروه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل اشاره کرد و گفت: جلسات این کارگروه به صورت ماهانه در سطح استان برگزار می‌شود که پرونده‌های مربوط به قصاص در این کارگروه بررسی و اقدامات لازم برای صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم در صورت امکان توسط افراد متخصص دراین زمینه پیگیری می‌شود

کدخبر: 779851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟