کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش کالا در اینستاگرام

سرهنگ‌ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح خبر گفت:  در راستای اشراف اطلاعاتی در حوزه پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری تعدادی از صفحات اینستاگرامی مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به فروش محصولات غیرمجاز می کردند.

به گزارش رکنا، وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ایجاد کننده صفحات در استان سیستان و بلوچستان فعالیت میکنند که مستندات مرتبط با فعالیت مجرمان استخراج و دراین راستا در مکاتبه با دادسرای عمومی و انقلاب  شهرستان زاهدان اقدامات دستگیری مجرمان بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت .

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت : پس از تحقیقات و بررسی های فنی و اطلاعاتی، سه نفر از گردانندگان این صفحات مجرمانه شناسایی و در 2 عملیات پلیسی موفق، توسط کارشناسان پلیس فتا استان دستگیر شدند.

سرهنگ کیخا ادامه داد: اعضای این باند 3 نفره در ابتدا منکر اقدامات و فعالیت مجرمانه خود بودند ، اما پس از مواجه‌ شدن با مستندات غیرقابل‌انکار، به اقدامات غیرقانونی خود اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده، ضمن معرفی به شعبه  قضایی رسیدگی‌کننده ؛ روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌هایی که از حساب‌های بانکی استفاده‌شده توسط این افراد به عمل آمد، مشخص گردید مبالغی بالغ‌بر 3.5 میلیارد ریال گردش مالی از حدود 4 حساب بانکی صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

کدخبر: 757812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟