کلاهبرداری به روش درج آگهی کاریابی و استخدام

رئیس پلیس فتا استان گلستان در خصوص سوءاستفاده از شهروندان به روش درج آگهی دروغین استخدام و کاریابی در سایت های دیوار و شیپور خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: افزایش روزافزون استفاده کنندگان از فضای مجازی و سایتهای خرید و فروش، این فرصت را به سودجویان داده است تا بتوانند در بستر اینترنت اعمال مجرمانه خود را به ثمر رسانده و از کاربران اینترنت کلاهبرداری کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با درج و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی با عنوان استخدام و کاریابی در شرکت‌ها و مراکز دولتی در سایت‌های درج آگهی مانند سایتهای دیوار و شیپور و بعد از جلب نظر شهروندان، مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام از آنها اخذ کرده و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگو نیستند و با این روش از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پرسا به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی، قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده و هویت انتشار دهنده آگهی بررسی و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد:شهروندان در صورت مشاهده موارد مجرمانه در فضای مجازی می توانند با کارشناسان پلیس فتا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری در میان بگذارند.

کدخبر: 748190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟