کلاهبرداری میلیاردی به بهانه خرید و فروش ارز دیجیتالی در آمل

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعات هموطنان به این پلیس مبنی بر سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از یک شخصی نامعلوم در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می کند، آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم مبلغ سه میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال برای وی واریز کردم و بعد از واریز وجه و عدم پاسخ از وی متوجه شدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان مازندران بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در شهرستان آمل دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشودوبه کلاهبرداری ازحساب 7 نفر که ازاین نفرات 3 نفرتشکیل پرونده داده به مبلغ 35.000.000.000 ریال از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می نمایند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این امر می تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 738550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟