این 2 زن رییس 2 باند خطرناک در کرمان بودند / آنها همه فن حریف بودند

به گزارش رکنا، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان دیروز در حاشیه بازدید از دستاوردهای طرح مبارزه با اراذل و اوباش در کلانتری ۱۱ در جمع اصحاب رسانه افزود: باندهای زیادی در طرح برخورد با اراذل و اوباش در استان کرمان دستگیر شده اند و ۲ باند مهم آن ها که توسط فرماندهی انتظامی این شهرستان در مرکز استان اقدام به اعمال مجرمانه می کرد، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: یکی از این باندها متشکل از 3 مرد و یک‌ زن است که با راهنمایی یک خانم سوژه ها را شناسایی و بعد از آن با معرفی آن‌ها به همدستان خود، اقدام به سرقت و اخاذی از آن ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: اعضای این باند تاکنون به 8 فقره زورگیری اعتراف و 8 نفر از مال باختگان نیز به شناسایی و اعلام شکایت خود اقدام کرده اند؛ اما به طور قطع این افراد با توجه به سوابق مجرمانه ای که دارند،  سرقت های بیشتری را انجام داده اند که ماموران پلیس مشغول جمع آوری ادله و شناسایی دیگر شاکیان هستند.

وی افزود: این افراد در انظار عمومی با تهدید چاقو از افراد زورگیری می کردند؛ لذا با توجه به احتمال افزایش تعداد مال باختگان، از مردم تقاضا می شود در صورتی که طعمه این باند شده اند به کلانتری ۱۱ شهر کرمان مراجعه و برای اعلام شکایت خود اقدام کنند.

انهدام باند سارقان خانه ها در کرمان

ناظری اظهار کرد: باند دوم که توسط فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان دستگیر شده اند نیز سارقان به عنف هستند که به واسطه همدستی یک خانم، 3 مرد و یک مالخر اقدام به سرقت از منازل می کردند. وی افزود: این خانم در این باند به عنوان کارگر منزل متاسفانه از طرف یکی از شرکت های خدماتی معرفی شده که پس از شناسایی طعمه‌های خود، به معرفی آن ها به همدستان خود اقدام می‌کرده است.

وی ادامه داد: این فرد در زمانی که در منزل سوژه مد نظر حضور داشته در را برای همدستان خود باز می کرده یا در هنگام خروج زمینه ورود همدستان خود را به منزل فراهم می کرده است. 

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: اعضای این باند در مواردی در ساعات اولیه شب   به ورود به منازل طعمه‌های خود و سرقت اموال آن ها اقدام می‌کرده‌اند و تاکنون 2 مال باخته در این پرونده شناسایی و سارقان تحت قرار روانه زندان شده اند.

وی گفت: مالخر این باند نیز که یک فرد ۴۰ ساله است شناسایی و دستگیر و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است. همچنین اعضای این باند با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند.

ناظری افزود: سن افرادی که مبادرت به سرقت می کردند بین ۱۸ تا ۲۳ سال بوده و مالخر حدود ۴۰ سال دارد و خانم هایی که در این باند دستگیر شده اند ۱۸ یا ۱۹ ساله هستند. 

وی گفت: ۱۰ نفر از این افراد اتباع بیگانه بوده که سابقه نزاع و سوء مصرف مشروبات الکلی را داشته و در یکی از بیمارستان های کرمان به دلیل نزاعی که قبل از حضور در بیمارستان داشته اند، نظم بیمارستان را بر هم می زنند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: ضمن این که با کمیسیون اتباع استانداری نیز هماهنگ شد افرادی که اقدام به شرارت می کنند به همراه وابستگان شان با دستور قضایی و مصوبه کمیسیون از کشور طرد شوند.

ناظری با اشاره به این که اتباع شریفی نیز در ایران هستند که شرافتمندانه کار و زندگی می کنند ،گفت :اما این ۱۰ نفر به دلیل شرارت دستگیر شده اند و برابر دستور مقام قضایی با آن ها برخورد می شود.

توکلی

کدخبر: 738399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟