سهل‌انگاری، سرقت 4 میلیارد ریالی ارز دیجتال را رقم زد

سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی ارائه مرجوعه قضایی توسط یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مقادیری ارز دیجیتال وی به سرقت رفته است، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سرهنگ نصرتی ادامه داد: بنا بر اظهارات شاکی رمز و پسوردی در اختیار هیچ کسی قرار داده  نشده و فقط اطلاعات و رمز کیف پول الکترونیکی خود را در گوشی ذخیره کرده بود.

وی افزود: با اقدامات کارشناسی و فنی صورت گرفته متهم که یکی از دوستان شاکی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد که از اعتماد دوستش سوءاستفاده کرده و با دسترسی به گوشی شاکی، اطلاعات کیف پول الکترونیکی وی را به دست آورده و مقادیری ارز را به سرقت برده است.

این مقام مسئول گفت: امروزه خرید و نگهداری از ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری یافته و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، از این رو دانستن نکات امنیتی در استفاده از رمز ارزها برای کاربران که قصد ورود به این حوزه را دارند لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ورود بدون دانش فنی به عرصه خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌تواند سرمایه افراد را با خطر رو به رو کند، به شهروندان توصیه کرد: هرگز کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کدخبر: 736937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟