جادوگر بد ذات عکس های  زن بوشهری را پخش کرد / آبرویش رفت

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری شخصی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با شگرد رمالی و فالگیری و جادوگری با دادن وعده‌های دروغین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی از طرف فردی که در سایت دیوار خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، پرونده اولیه تشکیل و پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا قرار گرفت.

آبروی زن بوشهری در شهر رفت

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص گردید که متهم  با درج و انتشار آگهی رمالی و فالگیری در سایت دیوار، به‌محض ارتباط متقاضیان با وی که اکثراً هم خانم بودند، ادامه ارتباط را به واتسآپ هدایت کرده و با سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، مبالغ هنگفتی از آنها کلاهبرداری می‌نموده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: در تعدادی از موارد نیز با فریب قربانیان، تصاویر و حتی فیلم‌هایی از حریم خصوصی این افراد اخذ و سپس با تهدید آنها به انتشار این تصاویر در فضای مجازی یا ارسال به اعضای خانواده آنها، مبالغ بیشتری اخاذی می‌کرد.

قاسمی افزود: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضایی،متهم به هویت معلوم در مخفیگاه خود در یکی از شهرستانهای شمالی استان دستگیر که از محل اختفاء وی ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۱۶ قطعه سیم کارت و تعداد زیادی مهره و سنگ‌های گوناگون و اوراق مخصوص رمالی کشف که متهم با مشاهده دلایل و مستندات گردآوری شده به جرایم ارتکابی معترف گردید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: تا این لحظه تعداد ۳۵ نفر از قربانیان جرایم ارتکابی این مجرم حرفه‌ای در سطح کشور شناسایی و برآورد شده که وی از این طریق بیش از ۳ میلیارد ریال، درآمد نامشروع و غیرقانونی داشته که به‌علت حجم جرایم ارتکابی و تجهیزات توقیفی از مجرم، اقدامات در جهت مشخص شدن میزان وجوه مجرمانه دریافتی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین این افراد را نخورده و از ارائه اطلاعات خصوصی خود خودداری کنند تا گرفتار تبعات بعضاً جبران‌ناپذیر آن نشوند.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه تأکید کرد: برابر قانون، افرادی که تحت عنوان رمالی و فالگیری اقدام به فریب هموطنان در فضای مجازی می‌کنند و مبالغی را دریافت کرده و به‌نحوی خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند بعنوان کلاهبردار مورد تعقیب پلیس قرار خواهند گرفت.

کدخبر: 726453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟