عامل هک اینستاگرام بوشهری ها دستگیر شد

مهدی قاسمی روز دوشنبه افزود: در چند روز گذشته شماری از هم استانی‌ها، با مراجعه به پلیس فتا از دسترس خارج شدن مدیریت صفحه اینستاگرام و افتادن به دست فردی ناشناس گزارش دادند.

به گزارش رکنا، وی بیان کرد: این فرد ناشناس اقدام به سوء استفاده از هویت در دسترس و کلاهبرداری اقتصادی کرده و از دنبال کنندگان این صفحه‌ها درخواست پرداخت وجه داشته یا تصاویر خصوصی صاحب اصلی این صفحه‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کرده که تبعات جبران ناپذیری برای شاکیان داشته است.

قاسمی اضافه کرد: پلیس فتا در اقدامی صفحه‌ها را به صاحب اصلی برگرداند و از دسترس مجرم خارج کرد و سپس هویت بیشتر این مجرم را شناسایی و پس از دستگیری به دستگاه قضا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به منظور پیشگیری از این آسیب‌ها به کاربران توصیه کرد: از انتخاب شماره‌های قابل حدس مانند (کدملی، شماره شناسنامه و شماره همراه) به عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خودداری و از رمزهای ترکیبی استفاده کنند.

قاسمی ادامه داد: همچنین کاربران تنظیمات دو مرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی، چون اینستاگرام خود را فعال کنند و تصاویر شخصی خود را صفحات اینستاگرامی و پروفایل خود منتشر نکنند، زیرا امکان دارد در دسترس فردی مجرم قرار بگیرد.

قاسمی تاکید کرد: همچنین نباید هر کد یا رمزی را در فضای مجازی برای مخاطب خود ارسال کرد، زیرا ممکن است اکانت شبکه اجتماعی ما باشد.

وی بیان کرد: افراد قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی به سایت پلیس فتا مراجعه و از آموزش‌ها در این سایت استفاده کنند تا شاهد کاهش آسیب پذیری در این زمینه باشیم.

کدخبر: 724240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟