بازداشت 2 زورگیر خطرناک آبادان در عملیات پلیسی / آنها با کسی شوخی نداشتند

سرهنگ حسین زلقی رئیس پلیس آبادان درگفتگو باخبرنگار رکناگفت: مأموران  پلیس آگاهی در جریان یک فقره زورگیری در یکی از خیابانهای آبادان قرار گرفتند و به محل وقوع حادثه اعزام شدند که شاکی پرونده به مأموران گفت: قصد داشتم تلفن همراهم را بفروشم به همین دلیل آگهی فروش آن را در سایت «دیوار» گذاشتم که پسر جوانی با من تماس گرفت و گفت حاضر است تلفن همراهم را بخرد، من نیز  با او قرار گذاشتم.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: منتظر خریدار بودم که ناگهان دو پسر جوان با چاقو  به من حمله‌ور شدند و پس از زخمی کردنم، تلفن همراه و وسایلش جانبی‌اش را دزدیدند و متواری شدند.

پس از ثبت شکایت پسر جوان و تشکیل پرونده سرقت ، تیمی از مأموران اداره آگاهی  آبادان  برای شناسایی متهمان پرونده دست به کار شدند تا اینکه  ، ماموران با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند ، محل اختفای سارقان که 2نفر بوده را  شناسایی ، یکی از سارقان سابقه دار را دستگیر و دیگری نیز تحت تعقیب قرار گرفت.

زورگیری به بهانه خرید گوشی موبایل

سرهنگ زلقی افزود: با دستگیری متهم و انتقال وی به پلیس آگاهی، بلافاصله4نفر از مالباختگان گوشی موبایل در مواجه حضوری با متهم وی را شناسایی و بیان داشتند این فرد به همراه دوست دیگرش به عنوان خریدار گوشی از طریق  برنامه دیوار ، اعتمادمان را جلب و سپش با تهدید چاقو موبایل ما را به سرقت برد.  

 متهم (م.ب) 29ساله ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود ، مدعی شد؛ به اتفاق دوستش ابتدا از طریق برنامه دیوار ،گوشی و لپ تاپ های گران قیمت را رصد می کردند ، بلافاصله به عنوان خریدار از طریق تماس با فروشنده به درب منزل وی مراجعه میکردند، ابتدا نقل و انتقال مالکیت گوشی را انجام  ، سپس به بهانه پرداخت وجه از طریق عابر بانک ، فروشنده را به مکان خلوت هدایت، و در فرصت مناسب با تهدید چاقو  گوشی را به سرقت می بردند.

  رئیس پلیس آبادان در خاتمه با بیان اینکه متهم دستگیر شده، ضمن مشارکت در 18فقره سرقت در این زمینه ،دارای سوابق متعدد کیفری شامل؛ سرقت ، اعتیاد، درگیری، خرید مال مسروقه بوده  که پس از تشکیل پرونده قضایی به همراه شکات به دادسرا معرفی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد : هنگام انجام معاملات در برنامه های مجازی ، ضمن اطمینان از قانونی بودن معامله ، با افراد غریبه در مکانهای خلوت آنهم به صورت انفرادی معامله نکنند و هنگام تبادل معامله در محل امن از پرداخت وجه و دریافت کالا و بالعکس اطمینان حاصل کنند تا در دام سارقان و شیادان قرار نگیرند.

علی رنجکش

کدخبر: 716265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟