بازداشت عامل انتشار تصاویر سیاه در فضای مجازی

 سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی به این پلیس مشخص شد محتوایی غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر شده است، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی پرونده تشکیل شد و با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، کاربر منتشر کننده مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در اداره  پلیس حضور یافت.

این مقام سایبری تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد گروه مذکور دارای تعدادی ادمین بوده که یکی از آنان بدون احراز هویت و صرفا در جهت افزایش تعداد اعضا، متهم کنونی را اضافه کرده است که وی پس از وارد شدن اقدام به نشر محتوای غیراخلاقی در گروه و همچنین در بین کاربران کرده است.

سرهنگ جمالی به ادمین‌ها و مدیران گروه‌ها توصیه کرد: با مراقبت از محتوای کانال‌ها و گروهای خود از انتشار موارد غیراخلاقی که یکی از معضلات اصلی در شبکه‌های اجتماعی است و تاثیر زیادی در بنیان خانواده و سلامت روانی جوانان دارد پیشگیری کنند؛ زیرا می بایست در خصوص محتوای منتشر شده در کانال‌ها و گروه‌های خود پاسخگو باشند.

رئیس پلیس فتا ایلام از عموم شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد سوءاستفاده در فضای مجازی را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کارشناسان ما اطلاع دهند.

کدخبر: 704926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟