اژدهای واتساپی عکس زنان را منتشر می کرد / در سمنان فاش شد

اژدهای واتساپی در سمنان گرفتار قانون شد . این اژدهای واتساپی که جوانان را فریب می داد بعد از انتشار عکس برهنه زنان و دختران دستگیر شد . اژدهای واتساپی  با تشکیل گروه افراد زیادی را در تور خود گرفتار کرده بود که سرانجام راهی زندان شد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: مجرم سایبری منتشرکننده  فیلم و تصاویر غیراخلاقی در گروه واتساپی به نام «اژدها» توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و به مقامات ذیصلاح قانونی تحویل شد.

سرهنگ حسین صادقی امروز(یکشنبه) به رسانه ها اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتای استان سمنان با بررسی و رصد مستمر خود در شبکه‌های اجتماعی، گروه واتساپی با عنوان «اژدها» را شناسایی کردند که با بررسی مطالب منتشر شده در گروه پی بردند فیلم و تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف در این گروه منتشر می‌شود.

به گزارش رکنا، وی گفت: پلیس در گام بعدی با انجام اقدامات لازم و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی اطلاعاتی و تخصصی، پروفایل انتشاردهنده را شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضایی عامل اصلی گروه را شناسایی کردند.

صادقی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

وی گفت: مجرم، ضمن ابراز پشیمانی از کرده خود، هدف از این اقدام را سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به جرم بودن انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی و تحریک افراد به دستیابی به اینگونه تصاویر در این فضا گفت: بر اساس ماده۷۴۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

کدخبر: 702206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟