کلاهبرداری میلیونی به بهانه پرداخت وام در کهگیلویه و بویراحمد

فردی که اقدام به درج آگهی کذب و پرداخت وام در سایت دیوار کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش رکنا، سرهنگ روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی شکایت یک نفر از شهروندان یاسوجی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در سایت دیوار، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده آگهی دریافت وام در سایت دیوار ، مبلغ 70 میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده و پس از آن وی دیگر جوابگو شماره تلفن نبوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دعوت شد.

کلاهبرداری در سایت دیوار

سرهنگ شهبازی‌پور بیان کرد: متهم پرونده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، گفت با درج آگهی جعلی در سایت دیوار با موضوع وام بانکی ، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

وی هشدار داد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی"سایت دیوار و شیپور" یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟