سوء استفاده از اعتبار یک تولیدی محصولات بهداشتی شگرد مجرم سایبری بود

به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبرگفت: در پی شکایت یکی از تولید کنندگان محصولات بهداشتی به پلیس فتا مبنی بر سوء استفاده از برند و مجوز وی در فضای مجازی و فروش محصول بی کیفیت با نام و برند وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا منطقه مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فرد سودجو با سوء استفاده از نام و پروانه بهداشتی شاکی اقدام به فروش اینترنتی محصول بی کیفیت خود در یکی از سایت های معتبر نموده که موجب خدشه دار شدن برند تولیدی شاکی و عدم اطمینان و ریزش مشتریان وی شده است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با جمع آوری ادله فنی و دیجیتالی و بررسی های صورت گرفته و اخذ استعلامات مربوطه مشخص شد فروشگاه اینترنتی معروفی که اقدام به فروش محصول تقلبی نموده است با بی توجهی نسبت به درج کالای بهداشتی با مشخصات اعلام شده در سایت فروشگاه در رسیدن کلاهبردار به مقصود کلاهبردارانه اش موثر بوده است.

این مقام سایبری گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده ضمن اعلام گزارش به دادسرا مبنی بر تخلف فروشگاه اینترنتی عامل درج آگهی شناسایی و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

جهانشیری افزود: متهم پس از رویت شواهد فنی و غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و کسب منفعت مالی را علت اصلی تقلب و فروش کالای بی کیفیت با سوء استفاده از برند معتبر قید کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با توصیه به شهروندان هنگام سفارش و خرید اینترنتی گفت: حتی فروشگاههای معتبر نیز ممکن است کالایی مغایر با مشخصات اعلام شده در سایت خود بفروش گذاشته باشند بنابراین برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری و مقابله با افراد سودجو و فرصت طلب علاوه بر اینکه گردانندگان فروشگاههای اینترنتی در تبلیغ ، فروش کالا و محصولات مندرج در سایت باید نسبت به محصول و خدمات ارائه شده مسئولیت پذیر بوده و فریب افراد سودجو را نخورند شهروندان نیز در برخورد با کالا یا خدماتی مغایر با عناوین ذکر شده در سایت بلافاصله موضوع را با مسولین سایت؛ سازمان صنعت ، معدن و تجارت که مجوز" ای نماد" را به فروشگاه اعطا کرده اند گزارش کنند.

گفتنی است،شهروندان گرامی می توانند با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟