مأموریت زندان‌های کشور اصلاح مجرم و حرفه آموزی

حاج محمدی در دیدار با نمایندگان گروه‌های جهادی بوشهر خواستار ورود ایشان برای همراهی مردم در پویش پنجره فولاد به منظور کمک به خانواده زندانیان شد.

به گزارش رکنا، ءوی اظهار داشت: سیاست حبس زدایی قوه قضائیه در راستای اصلاح مجرمین است که هر زمان حاصل شود، به سمت کاهش دوران حبس پیش می‌رویم.

عضو شورای عالی قوه قضائیه افزود: "توبه" یک مقوله جدی است و می‌توان از این ظرفیت معنوی قبل از رفتن مجرم به زندان اگر موضوع جرم حق الناس، بیت المال و امنیت عمومی نباشد، استفاده نمود و با اقدامات اصلاحی از زندانی کردن فرد جلوگیری به عمل آورد.

حاج محمدی ادامه داد: مأموریت زندان‌های کشور اصلاح مجرم، حرفه آموزی و زمینه سازی برای برگشت به جامعه با حفظ شأن و کرامت انسانی است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به نقش گروه‌های جهادی برای کمک به زندانیان یادآور شد: این گروه‌ها می‌توانند ضمن اینکه از افتادن برخی افراد مستعد به ارتکاب بزه جلوگیری می‌نمایند، زمینه ساز آزادی افراد از زندان‌ها را نیز فراهم سازند.

حاج محمدی عنوان کرد: بارها در سطح کشور گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که به واسطه کارکرد همین گروه‌های جهادی، زندانی از بند آزاد و به عنوان یک فرد اصلاح شده، خود زمینه آزادی سایر زندانی‌ها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اعضا گروه‌های جهادی از جمله انسان‌های نیک اندیش، مسئولیت پذیر و دارای افکار و اندیشه‌های نو برای خدمت به جامعه هستند که از این ظرفیت برای حبس زدایی و کمک به خانواده‌های زندانی استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: داشتن انگیزه اعتقادی برای رفع مشکلات زندانیان و خانواده آنها، یکی از سرفصل‌های مشترک گروه‌های جهادی برای کاهش مشکلات این خانواده هاست.

وی ادامه داد: گاهی یک سری اقدامات ابتدایی گروه‌های جهادی برای زندانیان و خانواده آنها می‌تواند بارقه امیدی برای اصلاح بک زندانی و جلوگیری از لغزش خانواده اش ایجاد کند.

حاج محمدی عنوان کرد: از گروه‌های جهادی درخواست داریم که زمینه توجه همگانی برای پیوستن به پویش پنجره فولاد با مشارکت هشت هزار تومانی هر فرد به شکل ماهانه برای کمک به خانواده زندانیان را فراهم سازند.

در ادامه این نشست نمایندگان گروه‌های مختلف به طرح پرسش‌ها، نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟