تلاش برای صیانت و حامیت از شفافیت و سلامت انتخابات

به گزارش رکنا، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز در سومین جلسه استانی این ستاد گفت: با تمام توان برای صیانت و حمایت از شفافیت و سلامت انتخابات و امانت داری از آراء تلاش می کنیم.

جعفر داراب خانی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار شد گفت: رسیدگی قاطع و خارج از نوبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی، پیش بینی به موقع و پیشگیری به هنگام و نظارت بر حُسن اجرای قوانین و مقررات، از مهمترین اقدامات این ستاد است که با جدیت دنبال می شود.

این مقام قضایی افزود: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، کلیه تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان در حوزه های انتخابیه سطح استان اتخاذ شده و بسیاری از فرآیندها به صورت مکانیزه انجام خواهد شد و شهروندان می توانند با آسودگی خاطر در این رویداد مهم سیاسی شرکت کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با تشریح راهبردهای 30 گانه ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، گفت: ایجاد فضای سالم، رقابتی و امن و فصل الخطاب قرار دادن قانون در کلیه امور و مراحل انتخابات؛ از جمله مفاد این راهبردها است که به تمام دستگاه های استان نیز ابلاغ شده است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز خاطرنشان کرد: برای صیانت از اقدامات تبلیغی مجاز کاندیدا، برنامه ریزی های لازم انجام شده و رویکرد ما در مواجهه با تخلفات انتخاباتی ، توجیه، ارشاد، اقناع، هشدار و سپس برخورد قضایی خواهد بود.

این مقام مسؤول در پایان با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات، تکلیف الهی است اظهار کرد: از کلیه دستگاه های مربوطه انتظار داریم با تجمیع ظرفیت ها و امکانات خود، زیرساخت های افزایش مشارکت حداکثری شهروندان و ارتقاء امنیت و سلامت انتخابات را فراهم کنند تا ان شاالله شاهد خلق حماسه سیاسی در انتخابات روز ۲۸ خرداد امسال باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟