انهدام باند نیم میلیاردی در مراغه

سرهنگ ریحانی جانشین فرمانده انتظامی مراغه گفت:در پی شکایت تعدادی از اصناف مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنها، تحقیقات اولیه در زمینه نحوه برداشت از حساب‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: تحقیقات فنی و تخصصی اولیه حاکی از آن بود که برداشت‌های صورت گرفته از سوی افرادی حرفه‌ای انجام شده است و این افراد با مبالغ کلان از طریق دستگاه کارت خوان pos اقدام به خرید و فروش در یکی از استان‌های همجوار کرده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی مراغه گفت: برای این منظور نیز فروشگاهی که متهم یا متهمان از آن‌ها خرید کرده بودند شناسایی و در تحقیق از مالک آن، سر نخی از هویت دقیق یکی از متهمان شناسایی شد.

او گفت: ماموران پلیس فتا نیز با تلاش‌های شبانه روزی و با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند متهم اصلی را در این شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

کارت بانکی مال باختگان در دست سارقان

سرهنگ ریحانی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه با مشاهده اسناد و مدارک دیجیتالی اعتراف کرد که کارت بانکی مال باختگان در دست او بوده است و با همکاری ۲ نفر از همدستانش اقدام به کپی کارت مال باختگان و برداشت از کارت‌های کپی شده به صورت خرید از دستگاه pos در یکی از شهرستان‌های استان همجوار کرده اند.

او گفت: متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد و ۲ نفر از همدستان متهم نیز شناسایی شده اند و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و توسط مجرمان در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک‌ها نصب می‌شود، از این رو شهروندان باید از قرار دادن کارت بانکی خود در اختیار افراد ناشناس خودداری کنند و بر نحوه استفاده از کارت در خرید‌ها نظارت داشته باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟