تعیین تکلیف 40 هزار پرونده معوق توسط شورای حل اختلاف تهران

به گزارش رکنا، غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در جلسه ویدئوکنفرانس رئیس کل دادگستری استان تهران با برخی از مدیران مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف عملکرد این شورا با محوریت کاهش موجودی پرونده‌ها در سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار داد.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: در این سال بیش از ۴۳ هزار پرونده معوق وجود داشت که در عرض حدود شش ماه با تعیین تکلیف ۴۰ هزار پرونده به کمتر از ۳ هزار پرونده رسیده است.

وی در مورد پرونده‌های قصاص در سال ۹۹ عنوان کرد: با کمک خیرین و اعضای شورا، ۳۶ پرونده قصاص منتهی به رضایت قطعی شد که این آمار در سال ۹۸ تعداد ۱۱ فقره بوده است.

مهدوی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰ و در موضوع صلح و سازش، افق دید ۴۰ درصد پرونده‌ها را داریم که البته میانگین کشور در حال حاضر ۳۰ درصد است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: جهت دستیابی به اهداف تعیین شده، در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ تمام مجتمع‌های حل اختلاف را مورد بازرسی دقیق و با کیفیت قرار خواهیم داد؛ در این خصوص چهار شاخص اصلی را تعیین کرده‌ایم که عبارتند از اتقان آرا، عملکرد شعب، اجرای حکم و صلح و سازش.

مهدوی خاطرنشان کرد: تمام مجتمع‌های شورای حل اختلاف با نام شهدای عزیز نامگذاری شده و پایگاه بسیج در آن‌ها تاسیس شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در پایان در مورد ساختمان‌های محل استقرار شوراهای حل اختلاف گفت: برخی از آن‌ها نیاز به مرمت و بازسازی اساسی دارند.

در این نشست، مدیران برخی از مجتمع‌های شورای حل اختلاف تهران به بیان عملکرد خود و همچنین برخی از مشکلات اعضای شورا پرداختند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟