برخورد جدی با روزه خواری

در اطلاعیه‌ای از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی درباره روزه‌خواری در انظار عموم اعلام شد: مراجع انتظامی موظف هستند در صورت مشاهده هرگونه روزه‌خواری علنی با ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، فرد خاطی را به دادسرای ناحیه مربوط در شهر مشهد معرفی کنند و با سرنشینان خودروهایی که اقدام به روزه‌خواری علنی ‌می‌کنند نیز برخورد کنند.

برخورد با روزه خواری

به گزارش رکنا، در این اطلاعیه آمده است که اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز با تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه رمضان و تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک به واحدهای صنفی به‌ویژه صنوف عرضه‌کننده اغذیه، آب‌میوه و بستنی و نیز رستوران‌ داران، آشپزخانه‌های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ کرده و در صورت ‌‌رعایت نکردن مقررات با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد. همچنین ادارات کل فرودگاه‌های استان و نیز راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری خراسان رضوی وظیفه دارند با توجیه واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را درباره جلوگیری از هرگونه روزه‌خواری علنی اتخاذ و اجرا نمایند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه نیز بیان شده ‌است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشت بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی، زولبیا و بامیه نظارت جدی کنند و با متخلفان وفق قوانین و مقررات برخورد نمایند. علاوه بر این تمهیدات لازم برای افراد مسافر و یا دارای عذر شرعی از سوی دستگاه‌های مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملأ عام اقدام به خوردن و آشامیدن کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟