شناسایی 100قمارباز در 24 ساعت

یک سایت قماربازی در مشهد توسط پلیس متلاشی شد.

من در یکی از دانشگاه‌های معتبر استان مدرک مهندسی ITگرفته‌ام. از اول می‌دانستم که یک عده شیاد و کلاهبردار در حال مدیریت این سایت قمارآنلاین هستند. می‌خواستم برای یک‌بار هم که شده یکی جلوی این‌ها بایستد و حسابی از خجالتشان دربیاید.

با همین نگاه عضو سایتشان شدم و با خودم گفتم بعد از آنکه در مراحل اولیه مبالغی را برنده شدم، از سایت خارج می‌شوم و دیگر پشت سرم را هم نگاه نمی‌کنم. اتفاقا همان‌طور هم شد و در مراحل ابتدایی مبالغی را برنده شدم، اما نوع برنامه‌نویسی سایت به گونه‌ای بود که امکان خروج یا برداشت وجه را مسدود کرده بود و من هم که در چنین گردابی افتاده بودم، هر چه بیشتر دست‌‌وپا می‌زدم بیشتر فرو می‌رفتم. تا به خودم آمدم متوجه شدم که نه تنها هیچ پولی دستم نیامده، بلکه یک میلیون تومان هم باخته‌ام. برای اینکه مبلغ بیشتری از دست ندهم، از سایت خارج شدم.» این‌ها اظهارات زنی است که دانسته در تور پهن کرده شیادان فضای مجازی افتاده بود، افرادی که در خارج از کشور ساکن هستند اما قربانیانشان را از درون کشور به دام می‌اندازند و به بهانه قمار، آن‌ها را سرکیسه می‌کنند.

ماجرای این پرونده با رصد فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی آغاز شد. کارشناسان اداره جرم‌یابی پلیس فتای استان در اقدامی تخصصی در بستر سایبری با رصد اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از یک سایت قماربازی با ترفندی حیله‌گرانه دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در خارج از کشور این درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز را مدیریت می‌کنند.

شگردی تکراری و قماربازان بازنده

بررسی‌های تخصصی نشان داد که گردانندگان این درگاه اینترنتی با ترفند بازی «گل‌ یا پوچ» طعمه‌های خود را فریب داده و مبالغ زیادی را از آن‌ها کلاهبرداری کرده‌اند. این درحالی بود که قربانیان این بازی شیادانه به خیال اینکه پولشان را در قمار باخته‌اند، بازی را پایان داده و موضوع را نیز پیگیری نمی‌کردند.

از سوی مقابل گردانندگان سایت نیز برای اینکه طعمه‌ها را به ادامه بازی ترغیب کنند، در مراحل اولیه بازی مبالغی را به عنوان جایزه به آغازکننده بازی می‌دادند و در مراحل بالاتر که رقم قمار افزایش می‌یافت، نقشه شوم خود را عملی می‌ساخته‌اند و با شگردهای پیچیده‌ای فرد را وادار می‌کرده‌اند که تمام داروندارش را وارد این بازی دوسرباخت کند.

شناسایی 100قمارباز در مشهد

براساس قوانین جاری کشور، نه تنها افرادی که بستر قمار را مهیا می‌کنند متهم هستند، بلکه افرادی که با حضورشان موجب اشاعه این شیادی و رونق دادن به تنور این بازی‌های فریبنده شده نیز متهم محسوب می‌شوند.

کارشناسان پلیس فتا نیز توانستند 100شرکت کننده در این قمارخانه مجازی را ردزنی کنند و تعدادی از این افراد را به پلیس فتا فراخوانند تا هم‌زمان با طرح شکایت، به این اقدام مجرمانه آن‌ها نیز رسیدگی شود.

10میلیون تومان باختم

یکی از مال‌باختگان این پرونده که بیش از 10‌میلیون تومان از سرمایه خود را در این بازی باخته بود و حالا در جایگاه متهم قرار داشت، پس از احضار به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان رضوی به افسر تحقیق پرونده گفت: بازی در این سایت شبیه به بازی قدمی گل ‌یا‌ پوچ بود. باید از بین چهار گوی، گل را پیدا می‌کردم. قبل از آغاز بازی رقم پیشنهادی را اعلام می‌کردم و وارد بازی می‌شدم. بازی در مراحل ابتدایی به نفع من بود، اما در مراحل بالاتر شکل بازی تغییر می‌کرد و هرچه برنده شده بودم را از دست می‌دادم. زیرا انتخاب اشتباه مساوی با باختن پول پیشنهادی بود.

یک بازنده همیشگی

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه این فرد نیز پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد، بیان کرد: بر اساس گزارش‌های کارشناسان پلیس فتا و بررسی‌های برنامه‌نویسی سایت مسدود شده، شگرد گردانندگان این سایت به این‌گونه بوده است که در مراحل بالا هیچ‌کدام از گوی‌ها حاوی گل نبوده و عملا فرد بازی کننده هر کدام از آن‌ها را انتخاب می‌کرده بازنده این بازی می‌شده و مبلغ پیشنهادی‌اش را از دست می‌داده است.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: سرکردگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی عموما در آن‌سوی مرزها به کمین افراد ساده و زود‌باور نشسته‌اند.

به دنبال شیادان بین‌المللی

به گفته این مقام ارشد انتظامی، متأسفانه این شیادان با تطمیع افراد و سوءاستفاده از اطلاعات حساب بانکی آن‌ها، اقدامات مجرمانه خود را با کمک حساب‌های اجاره‌ای دنبال می‌کنند، که با همکاری پلیس بین‌الملل درصدد دستگیری سرکردگان باند هستیم . جهانشیری به شهروندان هشدار داد که هرگونه ارائه خدمات اعم از ایجاد حساب‌، اجازه دسترسی به اطلاعات حساب برای پول‌شویی یا حساب واسط، تبلیغات و هرگونه ورود به این سایت‌ها جرم محسوب می‌شود و قانون‌گذار برای آن مجازات پیش‌بینی کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 668862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟