ورود دادستان ایلام به موضوع کارگران پتروشیمی

 بر اساس مصوبه کمیسیون کارگری اخراج کارگران پتروشیمی منتفی اعلام شده این در حالی است که 60 درصد کارگرانی که به کار خود بازگشتند تا کنون در شرکت پتروشیمی فعالیت نداشته که با اعتراض کارگران مواجه شده و دادستانی نیز به موضوع ورود کرده است.

به گزارش رکنا، طی روزهای گذشته شاهد انعکاس اخباری در فضای مجازی و سایت‌های خبری مبنی بر وعده‌ مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی جهت به کارگیری صدها نفر از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام بودیم که این اخبار واکنش‌هایی را از سوی کارگران در پی داشته است.

اخراج صدها کارگر پتروشیمی در شرایط حساس اقتصادی کنونی بی‌شک فشارهای مالی و روانی بسیاری را برای این افراد در پی داشته و ضروری است مسوولان ذی‌ربط جهت جلوگیری از اخراج این کارگران تدابیر لازم را بیاندیشند.

شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام طی روزهای گذشته وعده داد اخراج کارگران پتروشیمی منتفی است و کارگران پتروشیمی مطمئن باشند که مسوولین پتروشیمی مصوبه‌های کمیسیون کارگری را اجرا خواهند کرد و مصوبات کمیسیون کارگری شورای تامین استان لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه برخی از کارگران هم اکنون به صورت ۱۵ روز در ماه مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: کماکان این روند کاری برای این افراد ادامه دارد.

اما براساس گفته کارگران شرکت‌ پتروشیمی این وعده عملی نشده و اسامی ۱۶۵ نفر از کارگران شرکت پتروشیمی جهت به کارگیری، روز گذشته در حالی اعلام شده ‌است که حدوداً ۶۰ درصد از این اسامی تاکنون در شرکت پتروشیمی فعالیت نداشته و برخی از این افراد نیز غیربومی هستند و از ده‌ها کارگری که اخراج شده‌اند کسی به کارگیری نشده است.

تعدادی از کارگران پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام نارضایتی از شرایط موجود از مسوولان ارشد استان و مراجع قضایی تقاضا دارند برای جلوگیری از تضییع حقوق صدها کارگر شرکت پتروشیمی به این مشکل ورود کرده و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

این کارگران با بیان این‌که سال‌ها در شرکت پتروشیمی شبانه روز تلاش کرده‌اند اما اکنون ده‌ها نفر از افرادی که در شرکت پتروشیمی به تازگی مشغول به کار شده‌اند، بیان داشتند: این افراد هیچگونه سابقه کار در پتروشیمی را ندارند و اخراج را دستمزد زحمات چندین ساله خود عنوان کرده‌اند.

علاوه بر کارگران مذکور تعدادی از کارگران شرکت آرین تجارت مانا نیز طی روزهای اخیر با برگزاری تجمع خواهان رسیدگی به وضعیت به کارگیری خود در پالایشگاه گاز ایلام بودند که طی روز گذشته جلسه‌ای با حضور دادستان ایلام به منظور به کارگیری مجدد این کارگران برگزار شد.

خسروی‌زاد دادستان ایلام گفت: جلسه‌ای به منظور رسیدگی به مشکلات کارگران شرکت آرین تجارت مانا روز گذشته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور مسوولان مربوط برگزار شده، افزود: پیگیری و رسیدگی به مشکلات این کارگران در دستور کار دادستانی فرار دارد.

حال کارگران پتروشیمی ایلام نیز از دادستان استان و مراجع قضایی تقاضا دارند با ورود به بحث به کارگیری کارگران این شرکت از تضییع حقوق صدها کارگر جلوگیری کرده و در این شرایط سخت اقتصادی گام مهمی در جهت حل مشکلات این قشر کم درآمد بردارند.

با توجه به شرایط پیش آمده و عدم تعیین تکلیف ده‌ها نفر از کارگران پتروشیمی، امید است مراجع قضایی و دادستان استان جهت جلوگیری از تضییع حقوق این کارگران اقدامات لازم را انجام دهند و در خصوص به کارگیری ۱۶۵ نفر کارگر در شرکت پتروشیمی که بر اساس اطلاعات واصله، غیر بومی و یا سابقه‌ای در این شرکت ندارند پیگیری‌های لازم جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به عمل آید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟