آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری/ ادامه رسیدگی به پرونده‌های تعاونی اعتبار غیرمجاز

به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده های تعاونی اعتبار غیرمجاز گفت: در پرونده ثامن‌الحجج، با یک میلیون و ۲۶۲ هزار ۸۲۴ سپرده گذار، فقط ۳۷۰ نفر از طلبکاران که سپرده‌های درشت داشتند تسویه نشده‌اند که در مرحله تسویه هستند .۱۰ هزار میلیارد تومان اموال شناسایی شد. در تعاونی فرشتگان که به تازگی به دادگاه رفته است با ۴۶۰ هزار سپرده گذار، در ارتباط با ۵۴۲ نفر از آنها تسویه انجام نشده است و ۷ هزار میلیارد تومان اموال شناسایی شده است.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعی پرونده نازنین زاغری گفت: زاغری محکوم فعلی ماست و دارای محکومیت بوده و در حال گذراندن ایام محکومیت خود است. البته پرونده اتهامی دیگری هم این فرد دارد که جلساتی هم برگزار شده اما هنوز دادگاه رأی صادر نکرده است بنا به تشخیصی که دادگاه داشته باشد برائت یا محکومیت صادر خواهد شد اینکه وزیر خارجه انگلیس بخواهد در رابطه با پرونده‌های قضائی ما اظهار نظر بکند خلاف عرف دیپلماتیک است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده شرکت مفتاح رهنورد گفت: این پرونده کثیر شاکی است و حدود ۱۶۰۰ شاکی دارد و با کیفرخواست به دادگاه رفته است و متهمان متعددی دارد، اما رقم شکات و متهمان مورد اختلاف قرار گرفته است و دادگاه موضوع را به کارشناس ارجاع داده است و هیات کارشناسی رقم نهایی را اعلام می‌کند و پس از آن رای صادر می‌شود.

وی افزود: در پرونده قاچاق خودرو که بیش از ۵۴ هزار خودروی لوکس وارد کرده بودند محکومیت‌های سنگین حبس و اعدام صادر شده است. این حکم قطعی نیست به همین دلیل اعلام جزئیات پس از رسیدگی دیوان عالی اعلام می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در همین روزها در پرونده خصوصی سازی منتهی به صدور رأی شده است و خود فرد محکوم و یکی از شرکت‌های واگذار شده به لحاظ قانون ابطال شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟