دستگیری کارگزاران قلابی در خوزستان / شگرد پلیدشان لو رفت

کلاهبردارانی که خود را نماینده کارگزاری‌های خارجی معرفی می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شد که با فردی در فضای مجازی که خود را به عنوان کارگزار سرمایه گذاری بورس خارج از کشور معرفی می‌‌کرد آشنا شده و فریب تبلیغات گسترده این کلاهبردار در خصوص سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را خورده است.

وی افزود: متاسفانه در ادامه شاکی با تبلیغات اغواگرانه این کارگزار قلابی ترغیب به سرمایه گذاری شده و مبلغ 650 میلیون ریال به حساب وی واریز کرده است که پس از آن کلاهبردار پس از دریافت پول متواری شده است.

این مسئول انتظامی گفت: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده ابتدایی تشکیل شده و به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با آغاز بررسی‌های فنی شیوه فعالیت مجرمانه متهم مشخص شده و سپس هویت وی شناسایی و در ادامه اقدامات تخصصی نیز محل فعالیت او کشف شد.

شناسایی کارگزاران قلابی در خوزستان

سرهنگ حسنوند بیان داشت : پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم دستگیر شده و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از مواجه شدن با مستندات و ادله به دست آمده از سوی پلیس، لب به اعتراف گشود و هم‌دست دیگر خود را معرفی کرد.

وی ادامه داد: پس از کشف هویت هم‌دست متهم، ماموران پلیس فتا این مجرم سایبری را نیز دستگیر کرده و به همراه پرونده‌های تشکیل شده جهت تکمیل مراحل قانونی خود به دادسرا معرفی شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شیادان سایبری برای به دست آوردن پول از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. آنها با فعالیت در فضای مجازی و معرفی کردن خود با عناوین مختلف، از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌کنند؛ لذا شهروندان باید در زمان فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هوشیار بوده و مراقب تبلیغات گمراه کننده‌ای که در این بستر وجود دارد باشند و بدون بررسی دقیق و تحقیق کامل اقدامی انجام ندهند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت : کارگزاری‌های رسمی و معتبر بسیاری در کشور وجود دارد که شهروندان برای سرمایه گذاری می‌توانند به آنها مراجعه کنند؛ همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 651955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟