دوربین مداربسته راز سرقت این مرد افیونی را فاش کرد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: 26 آذر ماه پرونده ای با موضوع سرقت خانه در کلانتری 128 تهران نو تشکیل و براساس دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: از شاکی در خصوص موضوع طرح شده تحقیق به عمل آمد که وی گفت: ساعت 7 صبح 18 آذر ماه منزل خود را ترک و پس از بازگشت در ساعت 14:30 متوجه شدم سارقی با ورود به داخل ساختمان اقدام به سرقت وسایل منزل از قبیل دوربین مداربسته، تلفن بی سیم، اسکوتر به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان کرده است.

شکار سارق در دوربین مداربسته خانه همسایه

رئیس پایگاه ششم ابراز داشت: در این راستا ضمن تحقیق از شاکی، کارآگاهان برای انجام تحقیقات تکمیلی و میدانی عازم محل سرقت می شوند که براساس بررسی های صورت گرفته آنها مشخص می شود سارق با تخریب در خانه شاکی نقشه سرقت خود را عملی کرده، کارآگاهان برای کشف سرنخ و رد پایی از سارقان به پایش صحنه سرقت پرداخته که متوجه می شوند ساختمان مجاور مجهز به سیستم دوربین مداربسته و دارای زاویه دید به محل سرقت است، در بازبینی فیلم مذکور حضور فردی حدوداً 40 ساله،لاغر اندام، دارای قد متوسط، پوست روشن و با موهای کم پشت مشاهده و بنظر می رسد سارق به زمان ورود و خروج شاکی و محل نگهداری اموال مسروقه اشرافیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد : کارآگاهان بعد از کشف سرنخ های بدست آمده با جمع بندی آنها و بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم موفق می شوند هویت سارق که امیر و از مجرمان حرفه ای و سابقه دار بود را شناسایی و پس از هماهنگی با شعبه ششم دادیاری دادسرای ناحیه 15 تهران وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند .

سرقت به خاطر تامین هزینه زندگی

کنجوریان افزود: پس از دستگیری امیر در بازجویی با توجه به دلایل و قراین موجود لب به اعتراف گشود و عنوان کرد به دلیل مصرف مواد مخدر و اعتیاد از محل کارش اخراج و برای تامین هزینه مصرف مواد مخدر و مایحتاج زندگی به تنهایی اقدام به سرقت کرده است و اموال مسروقه را پس از سرقت به فردی ناشناس در جنوب تهران بفروش رسانده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: پس از اعتراف صریح امیر پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و به دستور مقام قضایی متهم برای کشف سرقت های احتمالی در اختیار قرار گرفت شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 648381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟