هشدار مهم پلیس فتا / مراقب این روش کلاهبرداری باشید

به گزارش رکنا، سرهنگ علی محمد رجبی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های کلاهبرداری که اخیرا شاهد افزایش آن بوده‌ایم سرقت اطلاعات کاربران سایت‌های واسط آگهی توسط مجرمان سایبری است، گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای کاربرانی که آگهی در سایت‌های آگهی آنلاین درج می‌کنند، از این طریق طعمه‌های خود را به درگاه پرداخت جعلی هدایت می‌کنند.

وی افزود: در این شیوه مجرمان سایبری با دنبال کردن سایت‌های درج آگهی آنلاین به افرادی که کالای آنان به تازگی ثبت شده و بر روی سایت قرار گرفته، پیامک داده و از آن‌ها می‌خواهند که برای ثبت نهایی آگهی و جلوگیری از حذف آن از سایت، مبلغ معینی را به لینکی که در پیامک ارائه شده واریز کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان سهل‌انگاری کرده و روی لینک ناشناس موجود در پیامک کلیک کنند به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و منجر به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها می‌شود.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا شهروندان با کمی دقت و هوشیاری می‌توانند درگاه‌های جعلی که آدرس آن‌ها به shaparak. ir منتهی نمی‌شود را شناسایی کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 648263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟