جاعل لوگوی اعتماد الکترونیکی شناسایی شد

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی سایتی را در فضای مجازی شناسایی کردند که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل کرده بود.

وی بیان داشت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد این سایت با طراحی جعلی نماد اعتماد، مراجعه کنندگان را جلب و طی خرید اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

رییس پلیس فتا عنوان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی مدیر سایت که مردی ۳۳ ساله بود شناسایی و با شناسایی هویست و مخفیگاه وی در یکی از محله‌های جنوب تهران، متهم با هماهنگی‌های قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: شهروندان هنگام خرید اینترنتی روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی کیلک کنید تا صفحه مجوز فروشگاه اینترنتی را مشاهده و مطمئن شوید که صفحه مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

سرهنگ گودرزی ابراز داشت: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

این مقام سایبری تاکید کرد: حتما در خرید‌های اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل Enamad در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟