کلاهبرداری با عنوان سرمایه‌گذاری در بزرگترین عرضه اولیه جهان

به گزارش رکنا، سرهنگ "علی موالی" با اشاره به تبلیغ سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اظهارداشت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی در خصوص ویژگی واریز وجه به حساب افراد به بهانه بورس خارجی افزود: نامشخص بودن وضعیت سرمایه‌گذاری، مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و نیز سوءاستفاده کلاهبرداران، از مشکلات این نوع سرمایه‌گذاری است.

سرهنگ موالی ادامه داد: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای دریافت وجه سرمایه‌‌گذاری یکی از شگردهای مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب‌های خارجی را می‌دهند؛ درحالی‌که هدف آنان کلاهبرداری است.

سرهنگ موالی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی یکی از شگرد‌های کلاهبرداران بوده که با تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و کلاهبرداری از آنان را دارند.

رئیس پلیس فتا استان قم از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟