انهدام باند کلاهبرداری از طریق اینترنت بانک جعلی

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: طی روزهای گذشته با مراجعه فردی که مدعی برداشت غیر مجاز از حسابش شده بود، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات فنی پلیس فتا مشخص شد که قربانی قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشته است و با تصور اینکه سایت اینترنت بانک مورد نظر وی یک سایت رسمی و معتبر بوده است، اقدام به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود می نماید که این عمل وی سبب سرقت کل موجودی حسابش شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد :همزمان با رسیدگی به پرونده فوق پرونده های دیگری نیز با شگرد مشابه به پلیس فتا ارجاع داده شد و ماموران متوجه شدند تا کنون تعداد پنج نفر مالباخته با این شگرد مورد سرقت اینترنتی به ارزش حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال قرار گرفته اند و اطلاعات حساب آنان از طریق انجام عملیات بانکی و انتقال وجه در بستر اینترنت به سرقت رفته است.

سرهنگ گودرزی گفت: کارشناسان سایبری با انجام اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی متهم در بستر فضای مجازی شدند که در نهایت با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، متهم تنها چند روز پس از انجام جرم طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش حوالی سعادت آباد دستگیر شد و به اداره پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: مجرم که در مواجهه با مدارک و مستندات موجود چاره ای جز اعتراف نداشت اظهار داشت که با همکاری دوستانش با ایجاد سایتی شبیه سایت اینترنت بانک یکی از بانکها و تبلیغات فریبنده اقدام به جذب افراد متقاضی عملیات بانکی نموده سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بیش از پنج نفر از شهروندان کرده است؛ در ادامه اقدامات پلیسی و با عملیات های همزمان افسران پلیس فتا تعداد ۶ نفر از همدستان وی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان متذکر شد: چنانچه تمایل دارند از طریق اینترنت بانک اقدام به عملیات های مالی نمایند حتما از صحت اطلاعات و آدرس URL سایت اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟