کلاهبردار عتیقه و مسکن به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در سمنان دستگیر شد

به گزارش رکنا، سردار عبدالله حسنی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان سمنان با دریافت شکایت چهار نفر از شهروندان سمنانی مبنی بر کلاهبرداری ، موضوع را به طور ویژه پیگیری کردند.

وی ادامه داد: تحقیقات مشخص کرد یک جوان سمنانی ۲ سال قبل با وعده سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و خرید عتیقه‌جات ۸۰ میلیارد ریال از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: متهم از سه مرد به ترتیب مبالغی معادل ۳۵، ۳۰ و ۱۵ میلیارد ریال به بهانه خرید و فروش ملک و عتیقه‌جات دریافت و با اغفال یک بانوی سمنانی ۱۲۰ میلیون ریال نیز از وی کلاهبرداری کرد.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با پیگیری های گسترده، تلاش ویژه و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، سرنخ هایی از حضور و مخفیگاه متهم در یکی از شهرهای شمالی کشور به دست آوردند و با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری وی اقدام کردند.

حسنی از اجرای عملیات ضربتی و منسجم و دستگیری این کلاهبردار فراری خبر داد و گفت: متهم در بازجویی ها و پس از مشاهده ادله و مستندات غیرقابل انکار پلیس، لب به اعتراف گشود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی پس از تکمیل پرونده، از تلاش برای کشف این پرونده قدردانی و به عموم شهروندان، توصیه کرد: برای هر گونه سرمایه‌گذاری از مبادی قانونی اقدام کنید و موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

این مقام انتظامی استان سمنان درباره پرونده قاچاق دیگری نیز گفت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه طرح نظارت و کنترل بر تردد خودروهای سنگین حامل بار را اجرا کردند.

وی تصریح کرد: ماموران به یک دستگاه کامیون که از تهران به مقصد مشهد در حرکت بود، مظنون شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند و در بازرسی از آن یک محموله شامل هفت هزار و ۶۰۰ لیتر روغن زیتون و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پودر ماشین لباسشویی که به طور قاچاق حمل می شد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟