به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: ۱۶ مردادماه در رصدهای هوشمند مهندسان پلیس فتا مشخص شد که فردی با افتتاح کانالی در تلگرام شبکه های اجتماعی در حال توزیع و فروش داروهای نایاب و قاچاق است، در همین راستا رسیدگی به موضوع در دستور کار و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: بررسی های اولیه نشان می داد که مدیر کانال بدون داشتن مجوز، به خانواده بیماران داروهای خاص و نایاب عرضه می کند و متصدی واحد صنفی در عرضه پوشاک است.

رییس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه مخفیگاه و هویت وی توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی شد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری وی و بازرسی از مخفیگاهش اخذ شد.

گودرزی افزود: روز گذشته تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی دو آمپول کمیاب در درمان کرونا را کشف کردند. متهم مدعی بود آن ها را از کشورهای همسایه به صورت قاچاق وارد کرده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این داروها از مخفیگاه متهم تعداد زیادی مهر پزشکی کشف شد و متهم به همراه اموال کشف شده به پلیس فتا انتقال یافت. متهم در اظهارات خود توضیح داد که شغل اصلی او فروش لباس است و به طمع کسب مال کانال تلگرامی درفضای مجازی ایجاد کرده و به فروش اقلام دارویی پرداخته است.

به گفته رییس پلیس فتا پایتخت با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم به همراه اقلام مکشوفه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا افزود: برخی از افراد صرفا به قصد کلاهبرداری اقدام به تبلیغ جهت فروش محصولات داروئی در فضای مجازی می کنند و پس از دریافت وجه هیچگونه خدمتی ارائه نمی دهند. در برخی از تبلیغات دیگر نیز مشاهده شده که داروهای تحویل داده شده ناسازگار با شرایط بیمار است به گونه ای که در مواردی باعث بستری شدن استفاده کنندگان این داروها در بیمارستان شده است و یا داروها در شرایط غیر استاندارد نگهداری می شدند. مردم مد نظر داشته باشند هرگونه فروش اقلام دارویی در فضای مجازی ممنوع است و با متخلفان برخورد قضائی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم در فضای مجازی با مواردی از این قبیل تبلیغات مشاهده کردند حتما همکارانم را از طریق مرکزفوریت های سایبری به نشانی www.cyberpolice.ir مطلع کنند تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟