شناسایی کلاهبردار اینترنتی با ترفند فروش کالا در قوچان

به گزارش رکنا، سرهنگ قدیر مصرخانی در تشریح این پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ٢۵ میلیون ریالی از وی توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی قصد خرید یک کالا از طریق یک سایت واسطه‌گر داشته و مبلغ ٢۵ میلیون ریال را به حساب فروشنده به عنوان پیش پرداخت واریز کرده است، اما فرد فروشنده صفحه مجازی خود را مسدود و تلفن همراهش را نیز خاموش کرده است.

سرهنگ مصرخانی‌تصریح کرد : کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضایی یک متهم را در استان مازندران شناسایی که با برگشت مبلغ کلاهبرداری شده با دستور مقام قضایی، پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان خاطر نشان کرد: در زمان خریدو فروش در سایت های واسطه گر هیچ گاه به طرف مقابل خود اطمینان نکرده و در صورتی که قصد خرید و فروش در این گونه سایت ها را دارند حتما از هویت واقعی ط ف مقابل اطمینان کامل داشته باشند و حداقل پس از رؤیت، نسبت به پرداخت وجه آن اقدام کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟