دزدی از خانه یک همکار پایان مشکلات زندگی مرد جوان

به گزارش گروه حوادث رکنا، به تازگی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی موفق به دستگیری سارق منزلی شدند که با ورود به منزلی در غرب تهران اقدام به سرقت طلاجات صاحبخانه به ارزش 100میلیون تومان کرده بود.

سارق پس از دستگیری با اعتراف به سرقت خانه به نکات جالبی اشاره کرد که چطور با کمک مال باخته موفق به سرقت از منزل وی شده است.

سرقت از خانه یک دوست

متهم در اعترافاتش گفت: با مال باخته همکار هستم و وی همیشه از نگهداری مقادیر زیادی طلا و اشیاء قیمتی در خانه اش در محل کار حرف می زد و من که درگیر مشکلات مالی بودم با شنیدن حرف های او وسوسه شدم با سرقت از منزلش به مشکلاتم پایان بدهم.

گاهی اوقات شهروندان با عدم رعایت حفاظت گفتار در مکان های عمومی مانند محل کار، وسائط نقلیه عمومی مانند تاکسی و اتوبوس و یا مهمانی های خانوادگی بذر وسوسه را در ذهن افرادی که مستعد ارتکاب جرم هستند می پاشند و ناخواسته در انتقال اطلاعات مورد نیاز برای سرقت با سارق منزل خود همکاری می کنند .

توصیه پلیس

شهروندان عزیز باید در زمان گفت و گو از طریق تلفن همراه به این نکته نیز توجه داشته باشند که آگاهانه یا ناآگاهانه در حال انتقال چه مواردی در خصوص زندگی شخصی و شغلی خود به اطرافیان هستند و با بی احتیاطی چگونه شخصی ترین مسائل خود را با افراد غریبه در میان می گذارند .

علاوه بر انتقال اطلاعات شخصی در مکالمات روزانه با سایرین، مورد مهم دیگر استفاده افراطی از زیورآلات می باشد که به راحتی شما را به طعمه ای برای مجرمان تبدیل می کند .

از شهروندان می خواهیم تا ضمن خودداری از به نمایش گذاشتن زیورآلات گرانقیمت خود از استفاده از زیورآلات برای دختربچه ها نیز خودداری کنند و به خاطر داشته باشند که با این کار کودک خود را در خیابان به طعمه افراد کودک ربا یا معتادان رها در خیابان ها بدل می سازند .

نکته آخر استفاده از منزل به عنوان گاوصندوق می باشد .اشتباهی که بسیاری از شهروندان مرتکب می شوند و به جای نگهداری وجوه نقد ،دلار و طلاجات در بانکها این وجوه و اشیاء گرانقیمت را در منزل نگهداری کرده و با دست خود کلیه پس انداز و اندوخته خود را تقدیم سارقان منزل می کنند.

ضمن تشکر از همکاری شهروندان با پلیس در برقراری نظم و امنیت در پایان یادآوری می کنم: با حرف زدن از دارایی ها، با استفاده افراطی از داشته ها و با نگهداری آنها در منزل به جای بانک مسیری هموار و آسان را برای مجرمین فراهم می آورید تا با خیال راحت به سرقت اموال شما بپردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سردار علیرضا لطفی – رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ

 

 

کدخبر: 591442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟