کلاهبرداری میلیاردی با رسیدهای جعلی بانک

مرد فریبکار با جعل رسیدهای بانکی به سراغ طعمه هایش می رفت و دست به کلاهبرداری اینترنتی از فروشندگان کالا در سایت دیوار می زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود گودرزی" رئیس پلیس فتا تهران گفت: تعدادی از شهروندان تهرانی در پلیس فتا مراجعه و در اظهاراتی مشابهی بیان داشتند، به قصد فروش کالا اطلاعات آن را در سایت خرید و فروش فضای مجازی ثبت کردیم و بعد از مدتی مردی با آنان تماس و مدعی خرید بود و پس از گذاشتن قرار رسید واریزی مبلغ را مشاهده و کالا را تحویل دادیم و ولی مبلغی به حسابمان واریز نشد.

رسید های جعلی بانک

وی با اشاره به اینکه 15 پرونده مشابه در پلیس فتا به همین شیوه کلاهبرداری با مشخصات متهم یکسان تشکیل شد، تصریح کرد: تیمی از ویژه ای از کارآگاهان پلیس فتا بررسی پرونده و شناسایی متهم را بر عهده گرفتند.

این مقام سایبری اضافه کرد: کارآگاهان با بررسی پرونده ها و سوابق و شگردهای متهمان سابقه دار به سرنخ از حضور یکی از متهمان سابقه دار در این پرونده ها رسیدند و شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی گفت: در تحقیاقت پلیسی مشخص شد متهم با تغییر محل سکونت خود سعی کرده بود ردپایی از خود بر جا نگذارد که با تلاش ماموران، مخفیگاه جدید وی شناسایی و با دستور قضائی کارآگاهان موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

کلاهبرداری اینترنتی در تهران

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به جرایم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، پس از آزادی از زندان به علت مشکلات مالی دوباره وسوسه شدم فروشندگان کالاها را در سایت خرید و فروش شناسایی و با گذاشتن قرار ملاقات و ارائه رسید جعلی انتقال وجه به آنان، کالاها را دریافت می کردم و به سرعت از محل متواری می شدم.

سرهنگ گودرزی در خاتمه با بیان اینکه متهم از مال باختگان 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت : متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟