2574 زندانی با پرداخت 500 میلیارد بدهی آزاد می شوند

به گزارش رکنا ، همزمان با شلوغی دادگاههای برخورد با دانه درشت ها و مفسدین، در ادامه اجرایی شدن سیاست ها و دستورالعمل های رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری به خصوص از میان زندانیان جرایم غیر عمد و پس از تصمیمات به موقع عدلیه در اعطای مرخصی به بیش از 114 هزار زندانی در موج اول همه گیری بیماری کرونا امروز - سه شنبه - با همکاری مشترک سازمان زندان ها و بنیاد مستضعفان تفاهم نامه ای امضا شد که بر مبنای آن 2574 زندانی جرایم غیر عمد و جرایم مالی از زندان آزاد می شوند و به آغوش خانواده بازمی گردند.

و حالا در این شرایط سخت معیشتی و کرونایی بخشی از دغدغه های 2574 خانواده ایرانی کاهش و امید به عبور از مشکلات در آنان تقویت می شود.

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه با امضای این تفاهم نامه، تعداد ۲۵۷۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که برای آزادی، نیازمند مساعدت و کمک مالی به میزان کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند، با مساعدت بنیاد مستضعفان آزاد شدند و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

به موجب تفاهم نامه مذکور، بنیاد مستضعفان بدهی تعداد ۲۵۷۴ نفر زندانی که دارای بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال بودند را به مبلغ کل ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟