به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داوود معظمی گودرزی" تصریح کرد: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فاصله میان نسلها را بیشتر کرده است، به گونه‌ای که هیچ یک زبان دیگری را نمی‌فهمند. امروزه با ورود وسایل و تکنولوژی‌های جدید به عرصه خانواده‌ها شاهد این هستیم که والدین و فرزندان ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند ، بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند و توجهی به یکدیگر کنند.

وی افزود: برخی از جوانان، شب ها را تا صبح با اینترنت می گذرانند و تمام صبح را خواب هستند و این عدم کنترل زمان آغازگر آسیب های متعدد دیگر نیز می شود و تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های زندگی، بی‌اهمیتی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت و بازی‌های آنلاین، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، احساسات چندگانه، استرس و اضطراب و... که همگی از نشانه‌های اعتیاد اینترنتی است.

این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از مشکلات و دغدغه های کاربران فضای مجازی کمبود زمان و فرصت است که برای دوری از گزند مشکلات و بعضا خسارات این مشکل مدیریت زمان در این فضا است. خساراتی که بعضا جبران ناپذیر است.

سرهنگ گودرزی یادآور شد: مدیریت خود کنترلی در زمان استفاده از تجهیزات هوشمند و شبکه های اجتماعی یکی از راهکارهایی است که کاربران فضای مجازی باید به آن توجه نمایند چرا که توجه نکردن به آن ممکن است فرد را دچار اعتیاد اینترنتی کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به این نکته که حتما بر اساس رده سنی فرزندان خود برای آنها تجهیزات هوشمند تهیه کنید و بهتر است تا پیش از سن پیش دبستانی این دستگاه ها را در اختیار آنها نگذارید اشاره کرد.

وی گفت: برای این که افراد بتوانند از اعتیاد فاصله بگیرند لازم است ابتدا مدت زمان استفاده از اینترنت را محدود کنند.

این مقام سایبری به خانواده‌ها توصیه کرد: در منزل قوانین مشترکی را برای همه اعضا در نظر بگیرند تا از این تهدید پنهان خود را مصون نگه دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟