انتقال 19 محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور

به گزارش رکنا ، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال ۱۹ محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد.

 محمود عباسی گفت: این محکومان که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان سپری می کردند، امروز- چهارشنبه هفتم خرداد - وارد شهرستان مرزی آستارا شدند.

انتقال 19 محکوم ایرانی به کشور وزارت دادگستری خبر داد

وی ادامه داد: با رایزنی های گسترده مقامات وزارت دادگستری و وزارت امورخارجه زمینه انتقال این محکومان به کشور فراهم شده است.

عباسی با بیان اینکه علت محکومیت این افراد قاچاق مواد مخدر بوده است، گفت: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان میان دو کشور، محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان های کشور بگذرانند.

رئیس کمیته انتقال محکومان کشورمان با هشدار به هموطنانی که به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا سفر می کنند، خاطرنشان کرد: در این کشورها قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد به گونه ای که حتی برای چند عدد قرص استامینوفن کدئین، آرامبخش و قرص های روانگردان مانند ترامادول و آمفتامین مجازات های سنگینی پیش‌بینی شده که رهایی از آن غیر قابل اجتناب است.

معاون وزیر دادگستری افزود:‌ هموطنان در سفر به کشورهای همسایه و سایر کشورها با علم و آگاهی از قوانین آن کشور به سفر بروند.

وی ادامه داد: هموطنان در هنگام سفر مراقب باشند و در دام افراد سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند و از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان مربوط به اشخاص دیگر خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:  وزارت دادگستری

 

کدخبر: 571652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟