به گزارش رکنا، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از پلمپ دو کارخانه یخ سازی به علت عدم رعایت مسایل بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی آبادان خبرداد.

نجمه سید آقا میری گفت: در دوهفته گذشته با بازرسی ها و آموزش متعدد صاحبان اصناف توسط تیم های کارشناسی، سعی در رفع مشکلات بهداشتی مراکز حساس داشته ایم و مجددا اعلام می کنم که اجرای دستورالعمل های بهداشتی و مقررات فاصله گذاری در حال حاضر خط قرمز ماست و کسانی که از اجرای این مقررات به هر نحوی سرپیچی کنند با برخوردهای قانونی ما روبرو خواهند شد.

وی افزود: این دو کارخانه یخ سازی به علت عدم رعایت اصول بهداشتی گام دوم فاصله گذاری و بویژه به علت عدم لفاف گذاری بهداشتی پلمپ شدند و 5 کارخانه دیگر هم اخطاریه مربوط به رفع نواقص را دریافت نموده اند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با بیان اینکه کووید 19 در برابر یخ‌زدگی مقاوم است اعلام کرد: دقت در اجرای سختگیرانه مقررات در کارخانه های یخسازی که نقش مهمی در انتشار بیماری های فصلی منطقه و کووید دارند در صدر دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

سید آقا میری در پایان بیان کرد: از شروع بیماری تا کنون حدود 14هزار بازرسی از اصناف و اماکن مرتبط با موادغذایی و تجمعات عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده که بیش از 5هزار مورد آن در خصوص اجرای مرحله دوم فاصله گذاری فیزیکی بوده است. و بسیار امید داریم که همشهریان عزیز با مشارکت موثر و اجرای توصیه های بهداشتی باعث دلگرمی ما باشند.

علی رنجکش

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟