پایان زورگیری های خشن 2 برادر و دوستانشان در تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: 15فروردین ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه زورگیری از کلانتری 104 عباس آباد به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

زورگیری 4 موتورسوار

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی توضیح داد: شاکی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در خصوص روز سرقت به کارآگاهان اظهار داشت، درحال تردد در خیابان دبستان بودم که ناگهان 2  موتورسیکلت طرح هندا که با 4 موتورسوار به من نزدیک و با استفاده از سلاح سرد، موبایلم را سرقت و متواری شدند .

این مقام پلیسی افزود : در گام نخست تحقیقات با بررسی و بازدید انجام شده از محل سرقت مشخص شد که سارقان در معابری که تعداد عابران در آنجا به ندرت در حال تردد هستند و در ساعات پایانی شب و در زمان تاریکی هوا با استفاده از سلاح سرد زورگیری می کنند .

دستگیری نخستین متهم

وی ابراز داشت: پرونده های مشابه دیگری نیز به این پایگاه ارجاع و کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و یکسری اقدامات پلیسی موفق شدند مالک یکی از موتورسیکلت ها به نام سلمان سابقه دار را شناسایی کند و در یک عملیات پلیسی متهم 8 اردیبهشت ماه در خیابان قلعه مرغی دستگیر شد .

سرهنگ دستخال توضیح داد: سلمان پس از انتقال به پلیس آگاهی صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد و اذعان داشت، حدود 4 ماه است که با همدستی برادرش به نام مرتضی سرقت ها را انجام داده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی بیان داشت: با اطلاعات بدست آمده کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه مرتضی با هماهنگی قضائی دومین متهم پرونده طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه سوم انتقال می یابد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی دو موتورسوار دیگر در 28 اردیبهشت شناسایی و دستگیر شدند، متهمان به20 فقره سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند .

وی بیان داشت: ارزش ریالی این سرقت ها بالغ بر 1.5 میلیارد ریال می باشد. با دستور بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران متهمان با قرار بازداشت صادره برای شناسایی سایر شاکیان و کشف جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟