شکار دزدان موبایل قاپ زیر ذره بین پلیس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ ضرغام آذین رئیس کلانتری 134 شهرک قدس گفت: با وقوع چند فقره سرقت مشابه موبایل قاپی از شهروندان تیم تخصصی کلانتری مسئولیت بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و تحقیقات اولیه نشان از داشت، 2 موتورسوار با پلاک انتظامی مخدوش با تردد در پیاده روهای غرب پایتخت گوشی های همراه عابران پیاده را قاپیده و به سرعت از محل متواری می شوند.

ردیابی های پلیسی

وی گفت: تعدادی از مال باختگان که موفق شده بودند مشخصات ظاهری سارقان را به خاطر بسپارند، تصویری از متهمان در اختیار گشت های انتظامی پلیس قرار گرفت و گشت زنی های هدفمند در مناطق آسیب پذیر کلانتری افزایش یافت.

این مقام انتظامی گفت: بیست و یکم اردیبهشت ماه ماموران کلانتری در حال انجام ماموریت در حوالی بلوار دادمان بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش مشکوک برخورد و متوجه شدند ترک نشین موتورسیکلت قصد سرقت تلفن‌ همراه جوانی که در حال پیاده روی است، را دارد.

دستگیری سارق در زمان دزدی

سرهنگ آذین گفت: با عکس العمل سریع ماموران کلانتری سرقت ارتکابی نافرجام ماند و عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز و ماموران به دفعات مختلف خواستار توقف موتورسیکلت شدند.

کلانتر محله شهرک قدس افزود: متهمان بی توجه به فرمان ایست ماموران پلیس به فرار خود ادامه دادند تا اینکه در نهایت موتورسیکلت سارقان با شلیک چند تیر هوایی و سپس نشانه رفتن لاستیک موتورسیکلت و پنجر شدن آن، متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه سارقان با رها کردن موتورسیکلت به صورت پیاده به فرار خود ادامه دادند، تصریح کرد: ماموران کلانتری موفق شدند هر دو متهم را پس از مدتی تعقیب پیاده دستگیر و در بررسی های بیشتر 3 دستگاه گوشی سرقتی و یک قبضه سلاح سرد از آنان کشف و هر دو متهم به کلانتری انتقال یافتند.

سرهنگ آذین با اشاره به اینکه متهمان با 10 فقره موبایل قاپی در سطح کلانتری اعتراف کردند، گفت: با شناسایی هر 10 مال باخته هر دو متهم با 10 شاکی روانه دادسرا شدند.

توصیه پلیسی

سرهنگ آذین در پایان تصریح کرد: شهروندان هنگام پیاده روی مراقب اطراف خود باشند و کیف خود را به سمت دیوار گرفته و از مکالمه طولانی با گوشی همراهشان خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟