به گزارش رکنا، هشتم اردیبهشت امسال خانمی 50 ساله ساکن حوالی غرب تهران با مراجعه به دادسرای مباره با جرایم رایانه‌ای - ناحیه 31 تهران - در شکایتی گفت: مبلغ 18 میلیون تومان از حساب من و همسرم برداشت شده است. این مبالغ از حساب حقوقی و پس‌انداز ما به دفعات مختلف برداشت شده است و کارتمان هم در اختیار کسی نبوده و حتی آن را به امانت نیز به کسی نداده بودیم.

سرهنگ گودرزی سرپرست پلیس فتا در این باره گفت: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تاکنون خرید اینترنتی انجام نداده‌اند و تمامی خریدهای خود را به‌صورت مراجعه حضوری انجام می‌دهند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس‌از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی‌اش می‌شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند.

سرپرست پلیس فتای پایتخت افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی‌برداری از کارت‌های شاکی یا سرقت‌های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه شاکی دوباره به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که آنها دارای فرزندی هستند و در این مرحله از این مادر خواسته شد که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند. این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا، وی معترف شد بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت آنان را فعال و برای خرید بازی‌های رایانه‌ای آنلاین از حساب بانکی‌شان مبالغی را برداشت کرده است. این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مالباخته و برداشت بدون اجازه فرزندنشان شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و مختومه شدن پرونده را خواستار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟