به گزارش رکنا، پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از «علی اکبر جاویدان» اعلام کرد: به تازگی فردی با مراجعه به پلیس آگاهی گیلانغرب عنوان کرد در حالی که قصد فروش مقدار زیادی طلا داشته مورد کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این فرد درخصوص چگونگی کلاهبرداری از وی نیز اعلام کرد پس از انتشار آگهی فروش طلاهایش در شبکه های مجازی، شخصی با وی تماس و پس از توافق بر سر قیمت، اقدام به دریافت آنها کرده است.

سردار جاویدان گفت: این فرد سپس با ورود به یک برنامه جعلی و از طریق شماره شبا، مبلغ موردنظر را به ظاهر به حساب صاحب طلاجات واریز و رسید انتقال وجه را نیز به وی تحویل و سپس به سرعت شهرستان گیلانغرب را ترک می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فروشنده طلا صبح روز بعد که برای دریافت وجه به بانک مراجعه می کند، متوجه می شود هیچ پولی به حساب وی واریز نشده و تمامی نقل و انتقالات عصر روز گذشته جعلی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به حرفه ای بودن فرد کلاهبردار و اینکه هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستانگیلانغرب با توجه به اطلاعاتی که فروشنده طلاها در اختیار آنها قرار داد تحقیقات گسترده خود را برای رد یابی فرد کلاهبردار آغاز و موفق به شناسایی وی در حوالی میدان مرکزی شهرستان کرمانشاه شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به سرعت وارد عمل شده و پس از توقیف خودروی پرادویی که سوار بر آن بود، وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

این مقام بلندپایه انتظامی افزود: متهم باوجود اینکه در تحقیقات اولیه منکر موضوع شد اما در ادامه ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری و سرقت طلاجات فرد شاکی در گیلانغرب اعتراف کرد.

وی گفت: همچنین در استعلام صورت گرفته از خودروی پرادو نیز مشخص شد این کلاهبردار حرفه ای، خودروی مذکور را به همان روش سرقت طلا از خانمی در شهرستان "پرند" استان تهران مورد سرقت قرار داده است.

سردار جاویدان ادامه داد: علاوه بر آن و برابر نیابت های ارسالی از دیگر مراجع قضایی و استان های همجوار متهم علاوه بر این ۲ مورد، مبلغ ۳۸ میلیارد ریال دیگر نیز کلاهبرداری و جعل اسناد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت: کلاهبردار حرفه ای دستگیر شده که مدت ها تحت تعقیب قرار داشت در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟