تکذیب شایعه صید کوسه سرچکشی در آب‌های هرمزگان

به گزارش رکنا، دریایی سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: چند روز پیش یک کوسه سر چکشی در تور صیادی از قشم افتاده بود که این صیاد اقدام به رهاسازی گونه کوسه سرچکشی که از گونه در معرض انقراض است و تعداد آنها در دریا‌ها به شدت کاهش یافته، کرد.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: محبی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در این لوح مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام سازنده صیاد قشمی با نام « احمد حسن زاده جی جیان» در عرصه حفاظت و بهبود ذخایر آبزیان کشور اعلام کرد و افزود: امید است تا با تشویق و ترویج این اقدام پسندیده در میان بهره برداران موجب حفظ گونه‌های در معرض خطر در آب‌های خلیج فارس باشیم.

دریایی همچنین ضمن تکذیب انتشار تصاویر صید کوشه سرچکشی در فضای مجازی گفت: طی یک سال اخیر هیچ گونه صید کوسه سرچکشی در آب‌های استان مشاهده نشده و این نوع صید غیرقانونی است.

در چند روز گذشته تصاویری از صید کوسه سرچکشی در فضای مجازی منتشر شده که حساسیت‌های اجتماعی و فعالان محیط زیست را در پی داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان هم در رابطه با این تصاویر گفت: تصاویری که از صید کوسه‌های سرچکشی در فضای مجازی منتشر شده قدیمی و مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی است.

حبیب مسیحی تازیانی افزود: ممنوعیت صید کوسه سرچکشی از طریق تعاونی‌های صیادی و نمایندگان محیط زیست در شهرستان‌ها به تمام صیادان اعلام شده و ظرف یک سال گذشته هیچ گزارشی از صید این نوع کوسه در استان نرسیده است.

او گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست با هماهنگی پلیس فتا در حال پیگیری این موضوع است.

همچنین معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران طی لوحی از صیاد قشمی ناجی کوسه در خطر انقراض سرچکشی تقدیر کرد.

زیستگاه کوسه سرچکشی از این نوع کوسه در مناطق ساحلی مرکز و شرق هرمزگان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟