به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت : با وقوع چند فقره سرقت خودروهای سواری پراید در محدوده شرق تهران تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو پایگاه چهارم پلیس آگاهی مسئولیت پرونده را مبنی بر شناسایی عامل یا عاملات سرقت بر عهده گرفتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، متوجه شدند سرقت های خودروی پراید توسط یک سارق حرفه ای به نام وحید 36 ساله که از مجرمان سابقه دار می باشد صورت می گیرد و پس از سرقت با جداسازی اموال با ارزش مانند ضبط و باند و زاپاس، آن ها را در خیابان های فرعی رها می کند .

دستگیری سارق در شرق تهران

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش بی وقفه کارآگاهان و افزایش گشت زنی های انتظامی، کارآگاهان موفق شدند، یکم اسفند ماه متهم را که با یک دستگاه خودروی مسروقه در خیابان 222 تهرانپارس در حال تردد بود، شناسایی کنند و در یک اقدام پلیسی خودروی وی را متوقف و وی را دستگیر کردند .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه پس از انتقال وحید به پلیس آگاهی وی فقط به سرقت خودروی کشف شده اعتراف و در بازجویی های پلیسی اصرار بر این داشت که هیچ سرقت دیگری مرتکب نشده است، اضافه کرد: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه کار آگاهان موفق شدند یک دستگاه خودروی پراید دیگر که توسط متهم سرقت شده بود در حوالی محل سکونتش کشف کنند .

شیوه و شگرد سارق

این مقام پلیسی عنوان کرد: با کشف خودروی جدید وحید به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن قبول بزه انتسابی به 6 فقره سرقت خودروی پراید در 6 ماه اخیر اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: برای بدست آوردن هزینه های زندگی مرتکب سرقت می شدم.

وی افزود: وحید در شیوه سرقت گفت : وقتی از خیابانی رد می شدم خودروهای پراید که فاقد تجهیزات ایمنی بودند را باز کرده و اقدام به سرقت آن ها می کردم و در جایی خلوت تری با بازکردن ضبط و باند آنها را سرقت می کردم و به صورت دستفروشی به فروش می رساندم .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت : ارزش ریالی اموال مسروقه که توسط وحید به سرقت رفته بیش از 200 میلیون ریال می باشد که با توجه به اعتراف صریح وی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟