کلاهبرداری 3 میلیاردی در پوشش واردات تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: 26 فروردین ماه سال جاری پرونده ای از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران مبنی بر کلاهبرداری از مردی میانسال به هویت مجید 48 ساله به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده های مشابه دیگری نیز به اداره 14 پلیس آگاهی ارجاع شد، بیان داشت: شاکیان اظهار داشتند، با شخصی که مدعی بود وارد کننده تجهیزات پزشکی و اقلام بیمارستانی است، آشنا شدیم و پس از گذشت مدتی، پیشنهاد سرمایه گذاری در خصوص تهیه برخی اقلام تخصصی پزشکی را مطرح کرد و به وی اعتماد کردیم و مبالغی را به حساب های بانکی مختلف که مربوط به وی بود واریز کردیم ولی هیچ گونه تجهیزاتی توسط وی تحویل نشد و دائم با بهانه های مختلف از اجرای تعهد امتناع کرده تا اینکه متوجه شدیم که بالغ بر 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی درخصوص دستگیری متهم توضیح داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکیان موفق شدند، مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق شمال شهر تهران شناسایی کنند و با هماهنگی های قضائی موفق شدند وی را در بیست و نهم فروردین ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

وی گفت: متهم در پلیس آگاهی اعتراف کرد، قبلا در کار خرید و فروش تجهیزات پزشکی بودم و تجربه کافی در این زمینه را داشتم که پس از جلب اعتماد شاکیان برای به دست آوردن پول تصمیم به کلاهبرداری کردم و حاضرم رضایت شاکیان را جلب کنم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟