دستگیری 48 شایعه پراکن کرونایی / همدانی به وحشت افتادند

به گزارش رکنا،  فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۴۸ تن از عوامل شایعه پراکنی درباره ویروس کرونا توسط عوامل پلیس فتا در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار بخشعلی کرامرانی صالح روز چهارشنبه بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، کارشناسان پلیس فتا به طور دقیق و شبانه روزی اقدام به رصد اخبار منعکس شده در فضای مجازی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مطالب منتشر در فضای مجازی که مخاطب زیادی دارد، افرادی که اقدام به انتشار و بازنشر مطالب نادرستی که امنیت عمومی و روانی جامعه را دچار چالش می کرد، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۳۶ مطلب و محتوای خلاف واقع و غیرقانونی از سایت ها و کانال ها حذف شد گفت: ۱۴۵ مطلب و فیلم مفید درباره کرونا با همکاری معاونت اجتماعی و پلیس فتا تهیه و با هدف اغناسازی جامعه در فضای مجازی منتشر شد.

سردار کامرانی صالح تاکید کرد: ناامن کردن جامعه در فضای حقیقی و مجازی جزو خطوط قرمز پلیس است و با هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم کند طبق قانون برخورد می شود.

وی در ادامه از فیلتر ۱۶۵ نشانگاه اینترنتی مرتبط با کرونا در همدان خبر داد و گفت: این نشانگاه ها در زمینه پخش شایعات یا کلاهبرداری مرتبط با کرونا از قبیل فروش اقلام بهداشتی و دخالت در امور پزشکی فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: ۱۵ فروردین امسال تاکنون مدیران بیش از ۱۲۲ نشانگاه و کانال در فضای مجازی احضار شده و تذکر گرفته اند که سایت و کانال تعدادی از آنها نیز فیلتر و برخی هم ملزم به حذف مطلب شدند.

بر اساس اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته/سه شنبه/ ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟